24 Шілде 2024
Әдістемелік жұмыстар

Психодиагностика бағыты бойынша

«Алматы облысы білім басқармасының» Балқаш ауданың білім бөлімі» мемлекеттік мекемісінің «Н.Бозжанов атындағы орта мектебі мектепке дейінгі шағын орталығымен» мкм - гі

Қазан айына аралығындағы атқарылған жұмыстардың

Хабарламасы

Психодиагностика бағыты бойынша 

Мектеп ұстаздарымен « М.Люшердің «Түстік таңдау тесті» әдістемесі жүргізілді. Мақсаты: зерттеуші тұлғасының өзін - өзі бағалауын анықтау. Қатысқан 27 педагог .Нұсқау: «Мына карточкаларға қарап ,сізге ұнаған түстерді таңдаңыз. Бұл түсті өзіңіздің киіміңізді түсімен,сүйікті түсіңізбен,қазіргі кездегі сәнді түспен байланыстырмай таңдаңыз. Жай ғана қазіргі кезде қандай түс сізге ұнап тұр - сол түсті таңдаңыз.Шетке алып қойыңыз. Осы шараны барлық карточкаларды таңдап болғанша қайталайсыз»

Қыздарға арналған сауалнаманың қортындысы: 35 қыздар қатысты.

1 А сынып оқушыларымен Тақырыбы: «Моншақ» және «Үйшік» әдістемесі жүргізілді.Мақсаты: Зейінін анықтау. Қатысқан 16 оқушы. 

«Моншақ » әдістемесі әр қайсында парақтарында жіптің суреті салынған. Осы жіп бойынша 5 дөңгелек моншақ салу керек, ол моңшақтардың ортасынан жіп өту керек.Барлық моншақтардың түсі әр түрлі,ал ортаңғы моншақ көк түсті болу керек. «Үйшік» әдістемесі қағазда берілген үйдің суретін , таза қағазға орындау керек.

Қортындысы:

Оқушының аты-жөні Тұрақты Тұрақсыз Оқушының аты-жөні Тұрақты Тұрақсыз
Айсара + Адина +
Шырай + Тлеухан +
Айша + Айзере +
Әліби + Алтынхан +
Аят + Фариза +
Сағият + Алина +
Саян + Дильназ +
Айсезім + Нұрзат +

ТақырыбыАйзенктің психикалық күйлердің өзін - өзі бағалау диагностикасын талдау. Мақсаты: бала темпераментінің ерекшеліктерін айқындау.Қатысқан 13 оқушы 

Нұсқау Сіздің іс - әрекеттеріңіздің ерекшеліктері жөнінде сізге бірнеше сұрақтар беріледі. Егер сұрақтың жауабы келісемін болса, «+» белгісін қой, егер келіспеймін болса, « - » белгілейді.

Қортындысы: сангвиник - 3 оқушы,флегматик - 6 оқушы, Меланхолик - 5 оқушы

Оқушының аты-жөні Темперамент Мазмұны
М.Думан
К.Таңшолпан
А.Бекмухамед
Сангвиник Адамдардың енді бір тобы кісімен тез тіл табысады, өзін көңілді ұстайды, бұл ақкөңіл қызу істің адамдары. Қысылып - қымтырылмайды, кісіге қайырымды, еті тірі, бірақ істі бастап, кейін тастап кетеді.
М.Аян
Ө.Ләйлім
С.Марал
Ғ.Нуртілек
М.Әсет
М.Тасқын
Флегматик сақ, байыпты, байсалды, ынтымақшыл келеді. Әр ісін ойлап істейді, тұрақты, бірқалыпты жүреді, орынсыз асып - саспайды. Бір істі бастаса, оны аяқсыз қалдырмайды. Мінезі ауыр, көрсеқызар емес, қимыл - қозғалыстары баяу.
А.Аңсар
Ғ.Ақниет
Ж.Кәусар
Ш.Жалғас
М.Әсет
Б.Жәнел
Меланхолик Сәл нәрсеге ренжитін, өкпелегіш, тұйық, көп сөзі жоқ, пессимист, өте баяу қозғалатын жайбасар адам. Ол жасқаншақ, сіркесі су көтермейді, өте ынжық кісі «мен» деп ешқашан ұмтылмайды, өте ұялшақ, тартыншақ, жұрттан аулақ жүргенді жаны сүйеді

5 орыс сыныпта, қатысқан 5 оқушы.

Қортындысы: флегматик - 4 оқушы, Меланхолик - 1 оқушы

Оқушының аты-жөні Темперамент Мазмұны
Сангвиник Адамдардың енді бір тобы кісімен тез тіл табысады, өзін көңілді ұстайды, бұл ақкөңіл қызу істің адамдары. Қысылып - қымтырылмайды, кісіге қайырымды, еті тірі, бірақ істі бастап, кейін тастап кетеді.
Б.Санжар
С.Анастасия
Флегматик сақ, байыпты, байсалды, ынтымақшыл келеді. Әр ісін ойлап істейді, тұрақты, бірқалыпты жүреді, орынсыз асып - саспайды. Бір істі бастаса, оны аяқсыз қалдырмайды. Мінезі ауыр, көрсеқызар емес, қимыл - қозғалыстары баяу.
Т.Айсултан
К.Акерке
Е.Нурбибі
К.Жанерке
Холерик Қимыл - қозғалысы шапшаң, ұстамсыз, ылғи да күйіп пісуге дайын тұратын күйгелек адамдар болады. Мұндайлар істі бұрқыратып істейді, кейде қолын бір сілтеп сылқ түседі. Еті тірі, ойнақы, тынышсыз, шамданғыш, көңіл - күйі аумалы - төкпелі, жұртпен қарым - қатынаста тұрақсыз, пысық, бірақ бейқам келеді
Меланхолик Сәл нәрсеге ренжитін, өкпелегіш, тұйық, көп сөзі жоқ, пессимист, өте баяу қозғалатын жайбасар адам. Ол жасқаншақ, сіркесі су көтермейді, өте ынжық кісі «мен» деп ешқашан ұмтылмайды, өте ұялшақ, тартыншақ, жұрттан аулақ жүргенді жаны сүйеді

Сонымен қатар қыздардан жасырын сауалнама жүргізілді.

Тақырыбы : «Ерте жүктіліктің алдын алу» қыздарға арналған сауалнама

Мақсаты: Жеткеншектердің мінез - құлқын қоршаған ортаға бейімдеу

Қатысқан: 35 оқушы

Түзету дамыту бағыты

5 - 11 сынып оқушыларымен «Қарым - қатынасты дамытуға арналған жаттығулар » тренинг жаттығулар. Мақсаты: қатысушылар арасында қарым - қатынасты нығайту, жағымсыз көңіл - күйден арылу, күш - қуат жинау, өзін - өзі тану, құрметтеу, өзін еркін сезінуге көмектесу, жан дүниесін байыту арқылы адамгершілікке жетелеу, жақсы қасиеттерді бала бойына дарыту, жасөспірімдердің психикалық денсаулығын жақсартуға, жаңа ортаға бейімделуіне, қоғам арасында қарым - қатынасты қалыптастыру.Қатысқан саны: 139

 «Таңды қалай қарсы аламын» сергіту сәтті жүргізілді. «Стакан мұнарасы» тимбирлинг. Қатысушыларға резеңкеге байланған жіптер,стакандар беріледі.Жіптің көмегімен стакандарды қолмен ұстамай пирамида құру қажет. «Ақша қар» жіптік курс Ережесі: Жіп қатысушылар санына қарай бөлінеді. 14 қатысушы болса 7 бөлікке бөлінген 2м жіп қажет. Әр қатысушының қолында жіптің бір ұшы қалуы тиіс.Ақылдаса отырып жіптерді алмастырып ,қар үлгісін жасайды.Ортасында қарындаш қойылады.Қарындашты жерге түсіп кеткен жағдайда ойын қайта басталады.Жаттығуды сөйлемей дыбыссыз өткізу,ойынның қызығушылығын арттыра түседі. «Лабиринт» жаттығуы 

Ережесі : Матаға маркермен кез - келген бағытта жолдар салынады.Қатысушылар матаны керіп ұстайды.Жолдың бір ұшына скотч қойылады. Қатысушылар матаның көмегімен скочты жолдармен жылжытып шығу қажет.Жолдан шығып кеткен жағдайда ойын қайта басталады. «Аңдар мен Жәндіктер» Нұсқау: Қатысушыларға қағаз таратылады. Қатысушылар әр қатарға өздерінің ұнайтын аңдар мен жәңдіктердің аттарын жазады.Саны алтау. Осыдан кейін әркім менің оқыған сөйлемді тыңдайды,оқлған сөйлем арасында өзі жазған сөздерді рет - ретімен оқып отырады,яғни өзінің кім екендігің анықтау.

Қортындысы: Ойын адамның қабілетін, мінез - құлқын, топтармен қарым - қатынасын жасау жолдарын, адамгершілік құндылықтарын анықтап, байқауда тиімді әдіс - тәсілдер болып табылады. Түзету жұмыстарының көпшілігі ойын арқылы жүргізіледі. Ойын барысында тұлғаарлық қатынасты құру арқылы балалардың жалпы қарым - қатынас мәдениетін көтеруге мүмкіндік туады. Топта балалардың бір - біріне сенім артып, қарым - қатынастағы маңыздылығын жеке түсінуге көмек көрсетіледі және серіктестік қатынас кезінде өзінің өте маңызды екенін, оның әсерін түсінеді.

Тақырыбы: «Шатасқан сызықтар» әдістемесі 

Мақсаты: 1 сыныптың бейімделуге қиналған оқушыларға психологиялық қолдау көрсету .Қатысқан саны: 4 оқушы

Нұсқау: әр сызықтың басында сол жағында дөңгелек ішінде әр сызықтың шартты белгісі бар.Шатасқан сызықты дұрыс шешіп сызықтың басынан соңына дейін мұқият болу керек.

Қортындысы: Айсара, Шырай,Айша Әліби барлығын мұқият орындап шықты. 

Тренинг сабақтын тақырыбы: «5 - сынып дегеніміз не?»

Мақсаты : балалардың өз - өздерін тануға , психологиялық - педагогикалық көмек көрсету, оқушылардың бастауыш буыннан орта буынға өту кезіндегі алғашқы сезімдерін , көңіл - күйін , сыныптың ұжымдастығын, психикалық ерекшеліктерінің дұрыс қалыптасуына ықпалын тигізу.

Қатысқандар: 14 оқушы.Тренинг жаттығу барысы: « 5 - ші сынып дегеніміз не» ? атты әңгімелесу жүргізілді. Бастауыш мектеп оқушысымен салыстырғанда бесінші сынып оқушысының мәртебесі туралы әңгімелесу, әрбір баланың өзі басқаларға таныстыру. Оқушыларға сөйлемдерді жалғастыру ұсынылады: «Бастауыш мектептен менің есімде қалғаны...», «Бесінші сыныпта менің .... көргім келеді...». Барлығы шеңбер бойынша, бір - біріне допты немес жұмсақ ойыншықты бере отыра, өз ойларын айтады.Жүргізуші неғұрлым қызықты және оптимистік пікірлерді атап өтеді, оқушылардың мектептік тәжрибесінің жоғары екендігін, сондықтан да олардың одан арғы жолы жеңіл болатындығын айты. Екінші жаттығуда «Менің жұлдызым» оқушылар қатар тұрып,сұрақтар қойылды. Бұл жаттығуда оқушылардын нені көбірек жақсы көретіні байқалды. Ортақ ұнататын істеріде бар екенін атап шықты. Үшінші жаттығуда «Алма тілектері» оқушылар сыныбына, сынып жетекшісіне тілектерін білдіріп шықты. 

Қорытынды:

5 сынып оқушыларының дамуы , одан әрі қалыптасуы, үнемі дамып отырады. Оқушылардың орта буынға көшкендегі психикалық ерекшеліктерінің дұрыс қалыптасуының , ұстаздарға жеңіл бейімделуге , оңай тіл табысуға үйрете білуіміз керек. Сондықтанда оқушыларды дамыта түсуіміз керек. Ерекшеліктерін ескере білуіміз керек

Профилактика психологиялық ағарту бағыты

5 - 11 сынып оқушыларының ата - анасымен «Менің жанұям » атты тренинг жаттығуы жүргізілді. Мақсаты: Ата - ана мен баланың арасындағы қарым - қатынастың ерекшеліктерін психологиялық жаттығулар арқылы көрсету. 

Қатысқан саны: 80 ата - анаАта - аналардың баланың сүйспеншілігін психология арқылы аңықтау арқылы жаттығумызды жасадық. Ата - аналарды шатық шеңбер арқылы өздерінің есімдері арқылы жағымды қасиетің атап кетті. Интерактивті тақта арқылы «Ата - ана махаббаты» атты бейне ролик көрсетіліп ортада талқыланды. Ортаға 7 ата - ана мен қызықты жаттығулар жүргізілді. 1 - жаттығуы «Менің көңіл күйім» Смайликтермен белгіленген карточкалар таңдалып, өздерінің бүгінгі көңіл күйелірін биімен , эмоциямен көрсете білді. 2 - жаттығуы «Сиқырлы әріптер». Қатысушылар өздеріне ұнаған әріптерді таңдап,Әріптерге байланысты сұрақ - жауап жүргізілді. 

3 - жаттығуы «Менің отбасымның макеті » бұл жаттығуда , қатысушылар ақ қағаздан адамның макетін жасап, соған байланысты,балаларының жақсы қасиетерін атап шығу. 

Қортындысы: Жүргізілген жаттығуда ата - аналар балаша ойлауы,өз эмоциясымен жеткізе білді. Барлық қатысушылармен «Анашым» әні шырқалды. Психологиялық кеңестер беріліп,ата - аналарға брошурка таратылды.

Тренинг сабақтын тақырыбы: «Танысу» 

Мақсаты:5 - сынып оқушыларына орта буында (орта мектепте) оқу жағдайына бейімделу кезеңінде психо - педагогикалық қолдау көрсету.
 Қолданылатың көрнекіліктер:

Өткізілген уақыты: Қазан

Қатысқандар: 14/6

Тренинг жаттығу барысы: 5 қазақ /орыс сыныптармен «Танысу» атты тренинг сабақ жүргізілді.Мақсаты: Жеткеншектердің мінез - құлқын қоршаған ортаға бейімдеу. Оқушыларға 5 тараудан құралған «Келісім шартты» ұсынылды. 1.«Өзіңді мақта!», 2.«Орнымызды ауыстырамыз».Бұл ойын кішкене қимылдауға, көңіл - күйді көтеруге, сонымен қатар бір - бірі туралы қосымша ақпарат алуға мүмкіндік бер 3. «Ой қозғау». «Сөйлемді жалғастыр» жаттығуы. Оқушыларға сөйлемді жалғастыру, 4. «Мен кіммін? Мен қандаймын?»Оқушыларға сөйлемді жалғастыру. 5. Жаттығу «Мен үшін не маңызды?» атты жаттығуларлар жүргізілді. Оқушылар арасында қысқаша талдау жүргізіле отыра ,бір - біріне деген қарым - қатынасын байқауға болады. Жаттығулар арқылы оқушылар шеңбер бойынша тұрып ,доп арқылы өздеріне берілген ат, лақап ат таңдап соған ортаға шығып,қимылдар жасай отыра көрсетеді.Қортындысы: Әр оқушы эмоцияларын көрсете отыра, бойларындағы жақсы қасиеттер арқылы өздеріне қысқаша мәлімет берді. Оқушылар белсенділік танытты.

Консультация бағыты

Ата - анаға баланың зейін ерекшеліктерін дамыту жайлы кеңес берелді. WhatsApp желісі арқылы ата - аналар желісіне жіберілді және Insagram желінісіне жариялады.

Ұйымдастыру - әдістемелік жұмыс

Тақырыбы : «Ерте жүктіліктің алдын алу» 

Мақсаты: Жеткеншектердің мінез - құлқын қоршаған ортаға бейімдеу

Қатысқандар: 8 - 11 сынып қыздар. Барысы: Жасөспірімдер арасындағы ерте жүктіліктің алдын - алу немесе қыз бала тәрбиесіне қатысты оқушы қыздардың арасында «Ерте жүктіліктің алдын алу» тақыпта шағын дәріс жүргізілді. Оқушыларға , бейне ролик көрсетілді. Ерте жүктілік кауіпті ме?Ерте жүктіліктің денсаулыққа зияны, Ерте жүктіліктің психологиялық әсері, Ерте жүктіліктің қалай алдын алуға болады? Ерте жүктіліктің нәтижесі. Осындай тақырыптарда түсіндірме жүргізілді. 

Қортындысы: Шағын дәрісте мектебіздің медбикесімен ерте жүктіліктің салдары,физиологиялық тұрғыдан жас ағзаның оған әлі дайын еместігі , әлеуметтік тұрғыдан бейберекет жыныстық қатынасқа түсетін қыз балаларды күтіп тұрған қиындықтар жайлы сұрақтар талқыланды. Қаламаған жүктіліктің алдын алу бойынша бейнеролик көрсетілді. Жыныстық қатынасқа мәжбірлеу,яғни зорлау тақырыбында әңгіме жүргізілді. Осындай әркет жасау керектігі жайлы ұсыныстар берілді. Қыздар пікірлерін айтып , сұрақтар қойды, талқылауға белсене қатысты. Қыздар өз сұрақтарына ,сонда - ақ көптеген жаңа және қажетті ақпаратты алды.

Педагог психолог: Ырымжанова А.К

Пайдалы ақпараттық ресурстар